שרת התחבורה השיבה: מובילים רפורמה לשינוי התעריפים

איתי גדסי 1 Comment on שרת התחבורה השיבה: מובילים רפורמה לשינוי התעריפים

שרת התחבורה לח"כ מקלב במליאת הכנסת: "אנחנו מקדמים רפורמה לשינוי תעריפי התחבורה הציבורית". ח"כ מקלב: התעריפים החדשים יפגעו וייקרו את מחירי הנסיעה בערים רבות בפריפריה

אוטובוס/תחבורה ציבורית
תחבורה ציבורית | ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90
12:19
28.04.24
יונתן שורק No Comments on בערב שביעי של פסח שומעים ורואים את שירת הים • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

העלאת מחירי התחבורה הציבורית בערים החרדיות: חבר הכנסת אורי מקלב פנה היום (רביעי) בשאילתה אל שרת התחבורה במליאת הכנסת, על רקע הפרסום אודות שינוי התעריפים בתחבורה הציבורית.

מקלב: "פורסם כי משרד התחבורה יחד עם משרד האוצר מקדמים שינוי בתעריפי הנסיעה התחבורה הציבורית שיפגעו וייקרו את מחירי הנסיעה בערים רבות בפריפריה ולאזרחים ותיקים כאשר בין הערים בית שמש, ביתר עילית, אופקים, נתיבות, טבריה, מודיעין עלית ועוד".

שרת התחבורה הודתה כי היא פועלת יחד עם ועדת המחירים באוצר לקדם רפורמה חדשה בתעריפי התחבורה הציבורית, "כיום יש מאות תעריפים שונים ולא מסודרים והרפורמה תסדיר זאת, המאמץ שלנו הוא להורדת מחירי התחבורה הציבורית", טענה שרת התחבורה וציינה כי יחד עם זאת היא לא תאפשר את הפגיעה במחירי הנסיעה לאזרחים ותיקים.

כזכור בשבוע שעבר פורסם ב'דה מרקר', כי במשרדי התחבורה והאוצר מתכננים להוביל מהלך שבין היתר יוביל לעלייה של עשרות אחוזים בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית בפריפריה ובערים החרדיות.

על פי התכנית, ב-1 באפריל תחל רפורמה במסגרתה ייקבעו שלושה תעריפי נסיעות בלבד, עירוני, אזורי ובין עירוני. זאת במקום עשרות התעריפים השונים כיום בתחבורה הציבורית כשבערי הפריפריה ובחלק מהערים החרדיות תעריפי הנסיעות נמוכים משמעותית.

על פי המצב כיום, תושבי הערים הגדולות משלמים 6 שקלים על נסיעה עירונית ו-4.8 שקלים לאחר הנחת הרב קו, אך יש ערים שנהנות מתעריפים מוזלים במיוחד ובהן הערים החרדיות: מודיעין עילית, ביתר עילית, אלעד, נתיבות, טבריה ואופקים, כאשר באותן ערם מחיר הנסיעה הוא 2.5 שקלים בלבד ובפועל 2 שקלים לאחר הנחת הרב קו.

ההנחות לנוסעי התחבורה הציבורית בערים החרדיות ובפריפריה – יבוטלו

בנוסף, פורסם כי במסגרת התכנית הרפורמה שתחל כאמור ב-1 באפריל, במשרדי האוצר והתחבורה מתכננים לבטל את ההנחה של 50% לנוסעים שעברו את גיל הפנסיה. לצד זאת, שוקלים במשרדי האוצר והתחבורה לקבוע כי נוסעים מגיל 75 יזכו לנסיעות חינם. מדובר בפרסום אותו הכחישה השרה.

בישראל שיעור סבסוד התחבורה הציבורית גבוה מהממוצע במדינות המפותחות ועומד על 70% אל מול ממוצע של 50%. במשרדי הממשלה מעוניינים לבטל את ההנחה הניתנת בטעינת הרב קו של 20% על מנת להפנות את הכסף למימון פרויקטים תחבורתיים גדולים. במקור, ההנחה הניתנת בטעינת הרב קו נועדה לעודד את נוסעי התחבורה הציבורית לעבור לתשלום הנסיעות ברב קו, אך כיום שרוב המוחלט אם לא כל נוסעי התחבורה משתמשים ברב קו או אפליקציות ואפשרויות אחרות לתשלום כמעט שאינן קיימות – במשרדי הממשלה מעוניינים לבטל את ההנחות שכבר השיגו את מטרתן.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    המדינה תפסה שעיר לעזאזל ול את הנכון
    חרדי חרד